zaterdag 6 november 2010

Wie het weet...

Een stedentrip van een week. Aanleiding tot een heleboel vragen. Terwijl ik vrolijk neuriend achter vriendlief aansjokte en om me heen keek, zag ik zoveel om me heen gebeuren en vroeg ik me evenzoveel af.
Zo wil ik wel eens weten waarom vrouwen er tijdens een vakantie geen moer om lijken te geven hoe ze erbij lopen. Oké, je kent er waarschijnlijk niemand aangezien je aan de andere kant van de oceaan bent, maar betekent dat dan dat je als rechtgeaarde Amerikaanse persé op je witste sportschoenen moet rondstappen terwijl je je vaalste joggingbroek om je te dikke billen hebt gewrongen? Nee toch? Je kunt toch ook best leuke kleding en schoenen dragen? Het lukte mij tenslotte ook en heus, mijn voeten deden niet meer pijn dan die van jou hoor. Scheelt ook voor de kiekjes die je thuis wilt laten zien. Je moet er toch niet aan denken dat de buurvrouw, tegenover wie je zorgvuldig een imago van perfect gesoigneerde housemom hebt opgebouwd, ineens te zien krijgt dat je eigenlijk niets meer bent dan 'trailerpark trash'.
En wat te denken van al die prachtig slanke en keurig verzorgde Oostblok-typjes. Aan de ene arm een lelijke dikke en vaak ook veel oudere man en aan de andere arm een tas van Prada, een tas van Bvlgari, een tas van D&G en een paraplu van Versace. Ik vraag me dan meteen af; heeft die lelijke man een schitterend karakter of een nog schitterender platinum gold card? Dat wil ik weten. En ik wil ook weten waarom jullie alleen maar kleding dragen waar de merken vanaf schreeuwen. Klopt mijn idee dat jullie dat alleen maar doen om te verbloemen dat jullie vroeger met een traantje op jullie vieze wangetjes in de rij stonden voor een Russische variant op de voedselbank? En klopt het ook dat jullie Baboeschka jullie van jongs af aan heeft opgevoed met het idee dat je gewoon een rijke man aan de haak moest slaan? To hell with love, show me the money! Ik weet het niet, vertel het me. Plaats mijn beeld van Rome in perspectief.
En vertel me dan ook alsjeblieft waar al die zwervers met afgezette ledematen en zelfs verdwenen neuzen vandaan komen. Is er een verborgen industrie waarin artsen voor een dikke vergoeding gezonde lichaamsdelen afzetten zodat er tenminste goed gebedeld kan worden? Of krijg je in Italie gewoon geen uitkering als je lichaam niet meer compleet is?
En nu ik toch bezig ben wil ik ook wel graag weten of er een oorzakelijk verband bestaat tussen het aantal zwervers en de lage parkeertarieven. Oké in Amsterdam betaal je je scheel aan parkeergeld, maar daar struikel je niet over allerlei zielige mensjes. In Rome kost parkeren nauwelijks iets...hoe zit dan nou?
Wie het weet mag het zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten