woensdag 20 mei 2009

Troela

Twas wat. Het nieuws gisteren. Heb ik er eerder al een blog aan gewijd, voortschrijdend inzicht maakt deze nieuwe blog nodig. Ik dans niet meer op mijn stoel want Jan is verdrietig.
Het was de dinsdag die volgens Albert Verlinde showbizzgeschiedenis zou worden. De dag dat Jan en Yolanthe officieel bekend maakten officieel uit elkaar te zijn.
Ik ging eten bij de vriendin die van de stoel was gevallen. Het eten was heerlijk. Maar zodra het grote nieuws in beeld kwam, moesten we van tafel voor de tv. Om maar niets te missen van de speekseluitwisseling tussen Yolanthe en de voetballer in een parkeergarage om vier uur 's nachts. Daar zaten we dan. Vol plaatsvervangende schaamte. En ineens drong het tot me door dat het net even anders moet zijn geweest dan de twee in een persbericht naar buiten brachten. Jan is verdrietig en Yolanthe staat al met een ander te zoenen. Dan ging het niet al een tijdje niet goed en is niet in onderling overleg besloten om er mee te stoppen. Dan ging mevrouw gewoon vreemd en meneer was kapot.
Dus nu denk ik aan Jan. In zijn grote huis. Met een wandschildering van hem en Yolanthe op de badkamermuur (huh?). Zou hij zich nu gewoon een tijdje niet wassen? Of zijn de drie J's al komen sauzen. De arme ziel. Daar zit je dan, in je huisje vol Yolanthe. Met je arm vol Yolanthe. Met je hoofd vol Spaanse woorden (Jan zat op les). En dan? Ajuto!!!!
Maar Jan komt er overheen. Sterker dan ooit, met een echt leuke meid aan zijn zij. Zo eentje waarvan niet de nekharen overeind gaan staan door haar eeuwige gedweep. Ik kon het toch niet laten om gisteren - terwijl Yolanthe werd getoond in recente beelden en weer eens haar liefde voor Jan tentoonspreidde - te zeggen dat ze in ONM nog nooit zo goed had geacteerd. Tis een troela.
Natuurlijk gaan relaties uit. En natuurlijk worden mensen verliefd op iemand anders. Maar zoen dan niet in het openbaar. Heb nog iets van respect voor de man die zoveel om je geeft. Doe een kusje achter gesloten deuren, of wacht er gewoon nog even mee.
Ik vond Yolanthe al stom om alle verkeerde redenen, toch lekker dat ze me nu een goede reden heeft gegeven.

1 opmerking:

  1. Hee Fem,

    Het hele zaakje kon wel eens een publiciteitsstunt zijn.

    Check dit : http://www.rtl.nl/(/soaps/voetbalvrouwen/home/)/soaps/voetbalvrouwen/home/artikel_6.xml

    Beetje te toevallig allemaal

    Moi, Mark

    BeantwoordenVerwijderen