donderdag 1 juli 2010

Brief voor jou

Lief,

Ik vond het wel eens tijd voor een brief nu ik de dertig nader en jou al even zo lang meemaak. Tijd om de balans van ons samenzijn op te maken. Er waren tijden dat het niet goed met me ging en dat ik echt even geen zin meer in je had. Tijden waarin de paniek me naar de keel vloog en ik niet goed begreep waarom ik jou had. En zulke tijden zullen we samen vast nog wel eens beleven. Maar nu is het goed. Ik ben hartstikke blij met je. Ook met je leuke loopje, al neem je ook wel eens een loopje met me...

En als het er weer eens van komt dat onze dagen meer grauw en donker dan zonnig zijn, dan weet ik dat het maar tijdelijk is. Dan weet ik dat er een dag komt dat je me gewoon weer zult toelachen. Dagen zoals vandaag, waarin ik lachend wakker werd en zingend in de badkamer stond. Dagen waarin het lijkt alsof ik, samen met jou, alles aankan. Dagen waarin ik niet eens meer weet hoe de regen zich ooit vermengde met mijn tranen omdat de hitte van de zon iedere traan nu meteen zou opdrogen.

Ik merk dat ik met name de laatste jaren ontzettend veel van je geleerd heb. Door jou ben ik volwassener, sterker en evenwichtiger geworden. Je hebt me laten zien dat ik het ook wel overleef wanneer me nare dingen overkomen…. Je hebt me geleerd mijn eigen koers te varen en gewoon van je te genieten. En dat lukt me steeds beter. En dat maakt me dankbaar.

Dankbaar ben ik ook voor alle bijzondere gebeurtenissen en lieve mensen die je op mijn pad hebt gebracht. Ik ben een gezegend mens met een geweldige familie, met lieve vrienden en vriendinnen én met de leukste man van de wereld aan mijn zij. Zonder jou was dat er allemaal niet geweest. Door jou kan ik er extra van genieten.

En nu dus dertig jaar hand in hand. Een mooi moment om de nare dingen die we samen hebben meegemaakt definitief achter ons te laten. Tijd om nog meer van je te gaan genieten. Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn reis door jou vol verrassingen zal blijven. En ik weet zeker dat ik altijd in staat zal zijn om het goede in je te blijven zien.

Prachtig leven, dankjewel.
Op mijn dertigste verjaardag zal ik op je toasten! Leve het leven!!!

Fem

1 opmerking: